Skemad og sutteflasker

30. maj 2010

Alder:
7 mdr.

Skemad og sutteflasker

Kære Helen,

Det går bare rigtig godt med skemaden igen. Hun er begyndt at få hjemmelavet havregrød med forskelliget frugtmos og spiser det med velbehag. Også grøntsagerne søde kartofler, pastinakker, gulerødder og alm kartofler er hun meget glad for. Men, men, men efter vi fjernede hendes flaske om formiddagen er hun begyndt at vågne efter en flaske om natten kl. 03.00. Øv, øv. Vi havde jo lige vænnet os til en dejligt stræk fra 23 -05.30.

Hendes dag ser sådan ud:

06.00 vågner tilbydes flaske, men spiser ikke så meget, da hun jo spiste kl. 03.00. Vi snakker med storebror, hun sidder med ved morgenbordet og gumler feks. på en skorpe. Hun har ikke appetit til grød på dette tidspunkt.

07.30-08.00 Puttes til 1 lur

08.45 Vågner. Får frugt i hånden. Havregrød med mos ca. 1 dl og vand i kop. Vi leger, bader osv.

10.30 Frugt i hånden. Frugtmos eller youghurt natural.

10.45 Puttes til lur

11.45 Vågner

12.00 Grøntsager i hånden, grøntsagsmos ca. ½ dl. Leger herefter.

14.00 Flaske ca 90 ml

14.30-15.00 Puttes til lur

15.45 Vågner.

16.00 Grøntsagsmos ca. ½ dl, grøntsagsstænger og vand af kop.

(Jeg har været nødt ...

Annonce

... til at bytte om på aftensmaden og "eftermiddagsfrugten". Da hun simpelthen er for træt senere til den varme mad. Hun spiser fint af grøntsagsmosen på dette tidspunkt og får så "dessert" i form af frugtmos, grøntsagsstænger osv. når vi andre spiser aftensmad. Ved godt det ikke er helt optimalt, da hun jo gerne skulle få oplevelsen af at spise det samme som os.)

17.15 Familien spiser aftensmad og hun sidder med ved bordet, men får ikke varm mad. Men som ovenståede.

18.00 Puttes med flaske ca. 90 ml

21.00 Vågner og får flaske 180 ml

03.00 Vågner og får flaske 180 ml

06.00 Vågner

Jeg synes der er et stort spring i appetitten lige nu. For hun får jo mere grød og mos end hun nogensinde har gjort og alligevel har hun brug for flasken kl. 03.00. Jeg tilsætter stadig mme til både grød og mos. Fik at vide af sundhedsplejersken da hun var 4 mdr at det skulle jeg fortsætte med til hun var 8-9 mdr?

Hendes rytme skifter hele tiden. Tror aldrig jeg har mødt et barn med så ustabil en soverytme!

Ps. Jeg er opmærksom på at jeg skal starte op med kød.. Ville bare lige tage en ting af gangen :-)

Glæder mig til at høre fra dig.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.