Brev:
Skemad og sutteflasker
30. maj 2010
Alder:
7 mdr.
Skemad og sutteflasker
Kære Helen,
Det går bare rigtig godt med skemaden igen. Hun er begyndt at få hjemmelavet havregrød med forskelliget frugtmos og spiser det med velbehag. Også grøntsagerne søde kartofler, pastinakker, gulerødder og alm kartofler er hun meget glad for. Men, men, men efter vi fjernede hendes flaske om formiddagen er hun begyndt at vågne efter en flaske om natten kl. 03.00. Øv, øv. Vi havde jo lige vænnet os til en dejligt stræk fra 23 -05.30.
Hendes dag ser sådan ud:
06.00 vågner tilbydes flaske, men spiser ikke så meget, da hun jo spiste kl. 03.00. Vi snakker med storebror, hun sidder med ved morgenbordet og gumler feks. på en skorpe. Hun har ikke appetit til grød på dette tidspunkt.
07.30-08.00 Puttes til 1 lur
08.45 Vågner. Får frugt i hånden. Havregrød med mos ca. 1 dl og vand i kop. Vi leger, bader osv.
10.30 Frugt i hånden. Frugtmos eller youghurt natural.
10.45 Puttes til lur
11.45 Vågner
12.00 Grøntsager i hånden, grøntsagsmos ca. ½ dl. Leger herefter.
14.00 Flaske ca 90 ml
14.30-15.00 Puttes til lur
15.45 Vågner.
16.00 Grøntsagsmos ca. ½ dl, grøntsagsstænger og vand af kop.
(Jeg har været nødt til at bytte om på aftensmaden og "eftermiddagsfrugten". Da hun simpelthen er for træt senere til den varme mad. Hun spiser fint af grøntsagsmosen på dette tidspunkt og får så "dessert" i form af frugtmos, grøntsagsstænger osv. når vi andre spiser aftensmad. Ved godt det ikke er helt optimalt, da hun jo gerne skulle få oplevelsen af at spise det samme som os.)
17.15 Familien spiser aftensmad og hun sidder med ved bordet, men får ikke varm mad. Men som ovenståede.
18.00 Puttes med flaske ca. 90 ml
21.00 Vågner og får flaske 180 ml
03.00 Vågner og får flaske 180 ml
06.00 Vågner
Jeg synes der er et stort spring i appetitten lige nu. For hun får jo mere grød og mos end hun nogensinde har gjort og alligevel har hun brug for flasken kl. 03.00. Jeg tilsætter stadig mme til både grød og mos. Fik at vide af sundhedsplejersken da hun var 4 mdr at det skulle jeg fortsætte med til hun var 8-9 mdr?
Hendes rytme skifter hele tiden. Tror aldrig jeg har mødt et barn med så ustabil en soverytme!
Ps. Jeg er opmærksom på at jeg skal starte op med kød.. Ville bare lige tage en ting af gangen :-)
Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen